Sinterklaas is weer het land uit en het resultaat is duidelijk merkbaar: talloze kinderen spelen urenlang met hun begeerde spulletjes. Vaak is dit Lego, want dat is nu eenmaal erg populair.

Sommige kinderen zullen iets minder tevreden zijn. Bijvoorbeeld als opa of oma het verkeerde gekocht heeft: inferieur lookalike Lego-speelgoed in plaats van de echte Lego-variant. Maar eigenlijk kan je in de meeste gevallen oma of opa niets kwalijk nemen: het lijkt ontzettend! Ook submerken zoals Chima zijn soms overgenomen, net als in dit geval het Ninja-thema (zie afbeelding) met nagenoeg dezelfde, gelijkende letters.

Kan Lego daar helemaal niets aan doen? Soms wel. Hoewel de rechten op het Lego-blokje zelf zijn vervallen, geldt dit niet voor bijvoorbeeld de poppetjes. Een paar jaar geleden heeft Lego nog BanBao, een concurrent, tot afstand gedwongen. Dus helemaal machteloos staat Lego niet. En waarschijnlijk wordt er achter de schermen, middels inbreukacties, hard gewerkt om kinderen de teleurstelling van nep-Lego te besparen.

Vorige bericht:

 

Volgende bericht: