No Time to Die is de titel van de James Bond film die in 2020 zal uitkomen. Mooie aanleiding om alle merkrechten goed op orde te hebben. Vandaar ook een aanvraag van het intro van de James Bond film, als merk in de Europese Unie.

Een stuk film of een intro als merk hebben we eerder gezien. Dit kan allemaal, mits het teken natuurlijk onderscheidend is. Als je een bewegend beeld als merk wilt vastleggen, dan heb je de keuze uit een bewegingsmerk en een multimediamerk. Maar wat is het verschil?

Een bewegingsmerk betreft alleen de beweging van een merk en omvat dus geen geluid. Zit er geluid bij, dan is het een multimediamerk. Het bedrijf achter James Bond heeft voor beide merken gekozen en dus twee aanvragen ingediend. Dit James Bond intro is natuurlijk erg herkenbaar, met name vanwege het muziekje. Dat vindt het Europese merkenbureau ook en heeft het multimediamerk geaccepteerd. Het bewegingsmerk ligt echter nog ter beoordeling. De acceptatie kan natuurlijk nog volgen, maar soms duidt vertraging op een weigering. Spannende weken dus voor James Bond!

Vorige bericht:

 

Volgende bericht: