In een wereld waarbij door toenemende automatisering het klantencontact met grote bedrijven anoniem is geworden, is er een tegenbeweging ontstaan. Nieuwsbrieven worden nu niet alleen uit naam van het bedrijf verstuurd, maar ook vanuit een persoon. Zo heb je Daphne van Catawiki en Sophie van Vente-Exclusive. Een bedrijf en een merk krijgen zo een gezicht. Vooral als op een website de assistent is afgebeeld als een persoon.

Het bedrijf DePuy Synthes heeft hier waarschijnlijk plannen voor, gezien hun recente aanvraag van Max voor onder meer het geven van medische informatie. Computers worden steeds slimmer en kunnen al goed gesprekken voeren en reageren op vragen. En wat is er voor de consument nou makkelijker dan als een assistent je helpt bij je vragen over een orthopedische implantaat en dit op elk moment van de dag kan?

Max is nu ook als merk beschermd. Slim, want een assistent wordt een boegbeeld en werkt dus onderscheidend. Wel is het nadeel van een merkregistratie dat alleen deze pose is beschermd. Een aanvullende modelregistratie met andere gezichtsuitdrukkingen en poses is dan ook aan te raden.

 

 

 

Vorige bericht:

 

Volgende bericht: