LINDA. is boos op Linda. Want de rijschool Linda gebruikt een lettertype dat erg lijkt op LINDA., het tijdschrift (en inmiddels multimediaal merk). Wie heeft er nu gelijk?

Bekende merken hebben een ruimere beschermingsomvang en kunnen optreden tegen merken die voor niet soortgelijke producten en diensten zijn ingeschreven of worden gebruikt. Wel moet er een verband tussen de merken worden gelegd door het publiek. Om te kijken of dit verband aanwezig is, is de overeenstemming van de merken een aandachtspunt, net als de sectoren waarin de merken worden gebruikt.

Is het reëel dat het publiek een verband legt? Je zou zeggen van niet: een rijschool is natuurlijk wat anders dan een tijdschrift. Niettemin is de wijze van presenteren ook van belang. Zo wordt de naam van de rijschool op de zijkant van een zwarte auto weergegeven in witte letters met de ogen van (waarschijnlijk) Linda ernaast in een rechthoek. Modieus. Verder staat er nergens vermeld dat het hier gaat om een rijschool.

Legt het publiek een verband? Dat is zeker niet uitgesloten. Lift de rijschoolhoudster dan mee op de bekendheid van LINDA.? Dat is wel aannemelijk. Kortom, Linda moet oppassen met LINDA.

Bron nieuws: Ad

Volgende bericht: