Tarieven

Merkbescherming bestaat uit verschillende facetten, zoals bijvoorbeeld onderzoek, registratie en bewaking. Het is heel persoonlijk waar je behoefte aan hebt en daarmee uiteindelijk waar je voor kiest. Wil je weten wat optimale merkbescherming kost? Zie hier onze tarieven voor merkregistratie.

 

MERKONDERZOEK

Hierbij wordt onderzocht of het merk niet in strijd is met reeds bestaande merken.

MERKENCHECK | KOSTELOOS

Een eerste check. Je weet of jouw merk geregistreerd is of niet.

Vraag aan


IDENTIEK ONDERZOEK PLUS | € 75,-

Dit is een verkennend onderzoek en kijkt iets verder dan alleen het identieke merk. Je ontvangt een risico-inschatting.

Vraag aan


SCREEN-ONDERZOEK | VANAF € 250,-

Dit onderzoek omvat ongeveer 50% van alle resultaten van een volledig onderzoek. Je ontvangt een risico-inschatting.

Vraag aan


VOLLEDIG BESCHIKBAARHEIDSONDERZOEK | € 630,-

Dit onderzoek omvat alle identieke en overeenstemmende merken inclusief ons rapport met ons advies en risico-inschatting.

Vraag aan

VOORDELEN MERKREGISTRATIE

Exclusief en ongestoord
gebruik van je merk

Optreden tegen
inbreukmakers

Je merk en daarmee je
bedrijf zijn meer waard

Voorkomen van
rechtzaken

 

Registreer nu je merk

Merkregistratie

Zodra het merkonderzoek gunstig is uitgevallen, adviseren wij om je merk door Onel te laten registreren. Deze kosten gelden voor één klasse. Voor elke additionele klasse wordt een meerprijs in rekening gebracht.

BENELUX

Voor 1 klasse € 685,- inclusief woordmerkbewaking ter waarde van € 87,- (inclusief ons eerste advies).

Registreer


EUROPESE REGISTRATIE

Voor 1 klasse € 1.450,- aanvraagkosten. Bij een succesvolle registratie volgt een afwikkelingsfactuur van € 250,-.

Registreer


INTERNATIONALE REGISTRATIE

Op aanvraag.

Registreer

Onze door de beroepsvereniging erkende merkenjuristen adviseren je welke route voor jou het beste is (qua kosten, vermijden van risico’s en maximale bescherming). Dit is uiteraard kosteloos.

Om je een beeld te geven van de kosten hebben we hieronder twee verschillende voorbeelden uit de praktijk uiteengezet:

Case 1: een nieuw merk in de Benelux

Peter wil een nieuw bedrijf met een nieuwe naam op de markt brengen met andere woorden een nieuw merk beginnen. Het eerste wat hij doet is een gratis merkencheck om te checken of het merk überhaupt al bestaat. Hier komt vervolgens niets uit. Peter wil op basis van deze uitkomst het merk direct gaan gebruiken en niet de merkregistratie afwachten, want dat duurt doorgaans zo’n 4 maanden. Daarom besluit Peter alvast een vervolgonderzoek te laten doen om te checken of er mogelijk bezwaren zijn tegen zijn merk. Hij kiest hierbij niet voor een volledig beschikbaarheidsonderzoek à € 630,- maar voor de zogenaamde Screen voor € 250,-. Screen geeft 50% van de resultaten van het volledige onderzoek binnen 5 dagen en op basis van die uitkomst durft Peter het aan om met zijn merk verder te gaan. Hij kiest uiteindelijk voor een registratie in 2 klassen*. Kosten € 710,- incl. woordmerkbewaking tot en met eind volgend jaar.

*Een klasse vertegenwoordigt een bepaald product of dienst waar voor het merk zal worden gebruikt, bijvoorbeeld klasse 25: kledingstukken, schoeisel en hoofddeksels. Er zijn in totaal 45 klassen.

 

Case 2: een nieuw merk in de Europese Unie

Chantal heeft een goed lopende tassenlijn en verkoopt in diverse landen. Ze wil haar merk graag registreren in de Europese Unie. Na overleg met Onel lijkt een Europese registratie dan zinvol om het merk te beschermen. Onel doet eerst een merkencheck voor haar waaruit blijkt dat vervolgonderzoek aan te raden is. Uit het Screen-onderzoek voor 5 EU-landen à € 795,- worden enkel risicovolle merken gefilterd. Op basis van het onderzoeksresultaat en het advies van Onel kiest ze ervoor om het merk te registreren in 1 klasse voor een specifieke omschrijving waarbij rekening wordt gehouden met reeds bestaande merken zodat het risico op bezwaren verkleind wordt. De kosten voor deze registratie bedragen in totaal € 1.700,- (€ 1.450,- aanvraagkosten en € 250,- afwikkelingskosten).

Top