Mondiale gebeurtenissen geven soms inspiratie voor een nieuw merk. Zo schieten de Me Too merken als paddenstoelen uit de grond. Maar wat afgelopen jaar vooral voor een toename van het aantal merken heeft gezorgd is de verkiezing van Trump als nieuwe president van Amerika: dit leverde een stortvloed aan nieuwe aanvragen op.

Veel van deze merken zijn in Amerika ingediend. Interessant om te zien dat de verdeeldheid in het politieke landschap in Amerika ook in het merkenregister zijn weerslag vindt. Zo zijn er aanvragen van critici:

  • “YOU CANNOT BE BOTH, A TRUMP SUPPORTER AND A BELIEVER IN ME.” -GOD
  • SON OF A TRUMP (vast niet positief bedoeld)
  • TRUMP SO RUSSIAN
  • SAVE AMERICA DUMP TRUMP
  • TRUMP GATE
  • TRUMP’S LAST DAY
  • DROP THE BOMB ON TRUMP
    .

Zij het in de minderheid, er zijn ook supporters die Trump-merken aanvragen, zoals:

  • TRUMP-IT
  • TRUMP POWER
  • En in de EU: SUPERTRUMP voor kleding.
    .

Mag je zomaar de naam van een bekend persoon claimen? Los van de oudere merken TRUMP die een obstakel kunnen vormen, zal een merkaanvraag van de volledige naam (Donald Trump of elk ander beroemd persoon) in de meeste gevallen als een aanvraag te kwader trouw worden gezien. Bij de naam Trump alleen is een verweer tegen deze grond mogelijk, Trump is immers een bestaand Engels woord.

Vorige bericht: